Vilhelm Bjerke Petersen, Øregårds Museet den 12. september 2021 kl. 1300

12. september 2021 @ 13:00 - 15:30

Vi vil endnu engang invitere til en rundvisning på Øregårds Museum med skrivetolke, vores bærbare telekommunikations system og en super guide.

Efter rundvisningen byder vi på kaffe og kage på 1. sal i øregård caféen

Multikunstneren Vilhelm Bjerke Petersen (1909-57) var en ægte visionær – og i Danmark forud for sin tid. Han skabte en strøm af kraftfulde malerier, collager og keramik, udgav poesi og kunstteori og var katalysator for banebrydende udstillinger. Alligevel står han i skyggen af mere kendte navne i dansk kunsthistorie. Den placering udfordrer Øregaard Museum nu med den største soloudstilling i hovedstadsområdet nogensinde. Udstillingen Vilhelm Bjerke Petersen – Alt er tegn tæller ca. 100 værker og viser kunstnerens internationale slagkraft og facetterede virke. Hans idealisme giver et overraskende aktuelt perspektiv på kunstens evne til at udfordre og vise nye veje – både på personligt og kollektivt plan.

Tilmelding senest 10. september.  til mail@hoereforeningen-gentofte.dk